To continue you need to update your browser

The site uses the new chromium engine, to continue it needs to be updated

For Windows 11/10 64-bit.

Laptop and mobile device, displaying the Google.com home page.
Yazd Yazd

El que ens va sorprendre…

• Ens van advertir de que la calor a Yazd era considerable. Nosaltres opinem que és soportable i, que, tot i que és intensa sota el sol, és seca i, per tant, no sofocant.
  • En aquesta ciutat vam aprendre que existeixen a Iran uns taxis conduits per dones que donen servei exclusiu a altres dones.
  • Antigament, les portes a Yazd tenien dos panys: un allargat i robust pels homes i un altre de circular i més prim per lea dones. La diferència en el soroll que feien al picar permetia als de dins saber si la dona de la casa podia o no obrir la porta. En cas de ser un home el que picava, havia de ser un altre home qui l’obrís.

Gent

Ens han dit vàries vegades que la gent més amable de Iran està a Yazd, i realment ens hi vam trobar molt ben acollits. Vam decidir fer couchsurfing a casa la Sara, professora de yoga que ens va oferie una habitació privada on dormir i ens va donar plena lliberyat per visitar Yazd amb tranquilitat.
No haguéssim pogut veure tant i tan bé de Yazd si no hagués estat pel Amir, un noi estudiant de medicina de 19 anys que, com d’altres, ens va saludar pel carrer i ens va oferir ajuda. Vam acabar visitant les zones més intereasants de la ciutat amb ell, el vam convidar a dinar i, fins i tot, ens va portar a visitar Karanaq i ens van vonvidar a dinar a casa seva havent tornat.

Transport

El bus de Teheran a Yazd ens va costar 710.000 IRR i va durar 8 hores, 1’5h més de l’esperat.

Va ser molt difícil entendre’ns amb el conductor (i amb els passatgers que ens volien ajudar) i, volent que ens deixessin de Camí a la terminal de Yazd i en un punt de la carretera molt proper al lloc on ens hospedaríem els següents dies, vam acabar baixant bastant lluny d’on volíem i havent de pagar un taxi (250.000 IRR=2 eu) per arribar.

Menjar

Yazd és coneguda pels seus dolços. Nosaltres vam comprar dues caixes d’un kilo de dolços a mode de regal per les persones que ens hospedàven, a un euro cadascuna.

A més de la tenda on vam comprar els dolços, hem deixat senyalat al mapa un restaurant en el que vam menjar Ada Polo, un plat fet d’arròs i llegums molt sabrós (apte per vegetarians).

Dormir

Com en moltes altres ocasions, a Yazd vam fer couchsurfing i ens va funcionar molt bé.

Visitar

Recomanem molt visitar el centre de Yazd, prop de Zndar Askndr, una construcció que , diuen, va ser presó d’Alexandre magne durant un temps. Allà, els murs i les cases estan fets d’adob i els carrers, estrets i baixos, es perden en un laberint de desviacions, baixants i túnels d’ambient agradable i aire fresc.

D’altra banda, Karanaq és una antiga població prou interessant a 70 km de Yazd.

No és res més que runes d’adob i, pel que vam entendre, no té gaire interès històric, però està envoltada d’un paisatge desèrtic molt impresionant que la fa molt fotogènica.

Recomanen anar-hi abans de les 11 del matí. A partir d’aquesta hora fa molta calor.

Nosaltres vam anar-hi acompanyats de l’Amir i el seu pare, els quals ens van oferir portar-nos per 1.000.000 de IRR. Vam veure a interner que es podia aconseguir, regatejant, anar-hi per 1.200.000 IRR.

L’Ana, experta en pa, recomana especialment menjar el pa que ofereix una senyora entranyable a l’entrada de Karanaq. El fa ella mateixa i el cou allà mateix en un forn típic iraní.

Ruta detallada

Aquí us deixem amb el mapa de la nostra ruta. Hem senyalat els llocs que hem visitat i, en blau, els llocs on hem dormit. Esperem que sigui útil!